23 juni 2020

23 juni 2020 - Le Vey, Frankrijk

Vandaag vertrokken van Pontorson naar Le Vey een plaatsje aan de Orne. Een leuke camping aan de voet van de rivier.

Wij dachten het zal wel niet zo druk zijn want het is een eindje landinwaarts. Maar de camping was bijna vol geboekt en is een van de gezelligste die we tot nu toe deze reis hebben gezien. Aan de overkant kun je waterfietsen en kano’s huren. Zijn allemaal restaurantjes. Net te ver lopen voor ons en we kunnen ook hier in het restaurantje eten. Ook dat ziet er gezellig uit en leuke mensen die de camping beheren. Een lief winkeltje met allerlei streekproducten en snuisterijen. Kortom we hebben maar gelijk voor twee nachtjes geboekt.

Alleen, het is of het altijd op onze pad komt, hadden we weer een grappig overbuurman. Iedereen ligt een beetje op apegapen in zijn stoel door de warmte en hij staat rustig de planten af te knippen aan de waterkant zodat hij zicht heeft vanuit zijn luie stoel.

Ik zei nog tegen Jos: We doen het er niet om maar weer hebben we weer iets waar we ons om kunnen verbazen. We zoeken de mensen niet uit maar het zijn toch elke keer weer bijzondere situaties.

Misschien wat voor de volgende keer om ook een snoeischaar mee te nemen. Dat hoort bij ons nog niet tot het camper inventaris. En nee hij hoorde niet bij de camping. De mensen naast ons zaten er ook al met verbazing op te kijken.

Zou toch de Corona zijn tol eisen. Dat mensen toch soms wat andere dingen doen dan anders of lijkt dat maar zo. Maar goed het blijft leuk…. Mensen kijken.

Het is wel wennen aan de hitte ineens en het feit dat er geen ziertje wind staat. Gelukkig staan we onder een grote eikenboom en nee gelukkig geen eikenprocessierups te zien. Twee nachten geleden lagen we s’nachts nog onder een extra fleecedeken en nu valt de warmte ineens op je.

Met een koud flesje wijn komen de avond wel door. Ik denk dat we lang buiten kunnen zitten vanavond en dat versterkt alleen maar ons vakantiegevoel.