Road trip Zeeuws Vlaanderen

20 juli 2020 - Zeeuws-Vlaanderen, Nederland

Road trip Martha naar Zeeuws-Vlaanderen.
Dit weekend hadden we een tripje naar Zeeuws-Vlaanderen in gedachten. Maar door de gigantische drukte naar en in Zeeland gingen we toch twijfelen.

Zeeuws-Vlaanderen is dichtbij en om dan nu in het hoogseizoen met prachtig weer net dit weekend te gaan rijden? De twijfel bleef tot zaterdagsmorgens.
Meestal blijven we in het hoogseizoen liever thuis. Op een duur de knoop doorgehakt om toch maar te vertrekken. Wat kleding gepakt en eten voor een weekend en Martha gestart. Het vakantiegevoel is er direct weer zodra we de straat uitrijden.

We wilden nog wat verse broodjes halen maar de winkels waren zo druk op het dorp dat we dat onderweg wel ergens halen.
Op naar een gedeelte van Zeeland wat we eigenlijk altijd overslaan.
Op de weg was het rustig omdat wij tegengestelde richting reden maar de andere weghelft was 1 grote file.
De Westerschelde tunnel door en richting de kust.

Ook hier was het redelijk rustig op de weg totdat we bij Groede kwamen en opgenomen werden in een vakantiedrukte van stapvoets rijden, fietsende, motorrijdende, hardlopende en noem maar op menigte. Zeeland op topdrukte en nog een beetje meer. Op een duur bij Nieuwvliet-bad een plaatsje voor Martha gevonden. We stonden vlakbij een duinovergang. We besloten even te gaan kijken. Jos en trappen liggen elkaar niet zo lekker dus kan dat even duren. Er kwam een hele opstopping bij de trap want vanwege de Corona maatregelingen moest je op elkaar wachten en dat duurde Bij Jos even. Ach iedereen heeft vakantie denk ik dan maar.

Nog een paar foto’s kunnen nemen zonder een mensen menigte en al snel zaten we lekker buiten bij Martha mensen kijken. Dat blijft een leuke bezigheid.
S ’middags verder de drukte in langs de kust tot aan Cadzand en daarna vonden we het wel welletjes en zijn we teruggereden richting Perkpolder wat ook niet meer terug te kennen is nadat het Veer Perkpolder-Kruiningen opgeheven is.

S ’nachts op de camperplaats in Kloosterzande overnacht om tegen de middag richting het verdronken land van Saefthinge. Mooi natuurgebied met wel heel veel insecten. Wij lekker ons broodje genuttigd en de insecten ons genuttigd. Onder de muggenbeten weer verder om ondertussen de rest van het insectengezelschap uit de Camper te krijgen. Je zal weten dat je in een natuurgebied bent geweest.

We wilden nog richting Doel het kunstenaarsdorp. Dat was afgesloten en zo druk dat we denk een 2 kilometer moesten lopen om er te komen. Dat gaat Jos niet lukken dus dat blijft op de planning voor een keer buiten het seizoen.
Even zes uur waren we weer thuis na een heerlijk weekend. Dan blijkt ook weer: Bij twijfel gewoon doen en herinneringen maken en vooral genieten.