3 juli 2020

3 juli 2020 - Noord-Beveland, Nederland

Weer een paar dagen thuis na een voor ons wat kortere vakantie dit keer. Maar niet minder mooi en toch uitgerust. De terugweg was wel vermoeiend. Ruim 700km zonder stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, cruisecontrol en airco met behoorlijk warm weer afgelopen donderdag met een gemiddelde snelheid van 85 a 90 km per uur.

De startmotor heeft zo nu en dan wat nukken. Na de lunch onderweg gaf het al problemen met starten en bij een tankstation zag ik ook de koplampjes aan en uit gaan toen ik stond af te rekenen aan het betaalhuisje. Ze wilde weer niet starten.

Bij Martha aangekomen zei Jos: Kun je niet even een zetje geven? Bijna 3500 kg geef je niet makkelijk een zetje. Gelukkig is in Frankrijk niets recht en een zetje was niet nodig. Na een paar keer proberen te starten deed ze het weer.

In Belgie ging Martha trillen bij 60 km per uur. Dat betekent toch weer maar op controle naar garage. Ze is toch een dure kostganger zo door de band genomen maar ze is onze trots en dan strijk je weer maar over je hart. Het is ook leuk om een oldtimer als Martha op de weg te houden.

Een afspraak is weer gemaakt. Op zulke tripjes komen er toch weer mankementjes om de hoek kijken. Ze is nu eenmaal een dame op leeftijd.

De dame op leeftijd staat ondertussen weer spic en span op haar plekje en weer startklaar om volgende week naar de garage te gaan.. Al hoewel start klaar? Als ze wil starten tenminste.

We maken alvast weer plannen voor het najaar om nu in de zomervakantie plaats te maken voor degene die niet in het voor of na seizoen kunnen.